2014. október 19., vasárnap

34. A fekete bárány hatás :)

Ma egy olyan témán fogok rágódni, amit én magamban csak fekete bárány hatásnak neveztem el. Ez nem más, mint amikor az ember kiválik a tömegből és saját utat kezd el járni. Viszont ez nem csak a saját életére van hatással, hanem a "nyáj" hátrahagyott tagjait is befolyásolja közvetlenül vagy közvetve. (Figyelem! Extra rövid poszt :)  )



Amikor kilépsz a körből (esetemben külföldre költöztem), a többi tag záporozni fogja feléd a kérdéseit és megjegyzéseit. Némelyikük önigazolásra vágyik - hogy igen, igaza volt, hülyeséget tettél - van aki pedig megerősítést vár, hogy ha ő is kilép nem lesz baj. Ezekből a kérdésekből és megjegyzésekből gyűjtenék össze párat. Nekem ezeket "vágták" a fejemhez:



1. Megéri kint lenni? Megérte? Osz' jó kint?

Erre mit tudsz mondani komolyan? Nem! Nem jó kint! Csak szeretem megnehezíteni az életem! Az élet nevű játékot csak is extra hard módban vagyok hajlandó játszani. Nincs is jobb mikor az ember szívatja magát. 
Ettől a pár kérdéstől mindig lehidalok, ha kérdezik. Nyilván én lihegem túl, mert miért ne érdekelné az embereket, de amikor évek óta kint vagy, gondolhatnák, hogy akár jól is érzed magad. Igazából ha megkérdezik, akkor válaszolok, azt utálom csak, amikor egy valaki már negyedjére teszi fel a kérdést. 
Ezzel a pár kérdéssel vannak néhányan, akik burkoltan a pénztárcádban akarnak turkálni. :D




2. Mennyit keresel (szabad megkérdezni)?

Egy igazi WTF kérdés! Utálom, de értékelem a kérdező őszinteségét, hogy nem terel, egyből bekérdez. Akit olyannak ismerek, hogy megtudhatja az összeget, annak elmondom. Viszont, akinek nincs köze hozzá, annak a legjobb húzni az agyát és azt mondani, hogy nem mondok pontos összeget, de jelenleg egy "olcsóbb" (kacsintás közben) Porshe vásárlását tervezem. 




3. Neked könnyű!

??? Mert? Főleg akkor borulok el, amikor ezt olyan ember mondja, aki szintén onnan indult, mint én és azok a lehetőségek voltak előtt is, mint előttem.
Nem! Nem könnyebb! Senkinek sem könnyebb a másiknál. Egyszer mondta egy okos ember, hogyha mindenki összehordhatná egy kupacba a problémáit és megnézhetnéd, hogy mekkora a másiké, akkor nem is akarnál megválni a saját kupacodtól. 
"Neked könnyű lehet! De azért nekem se rossz." :D



4. Jól itt hagytál mindent (a hátad mögött)! Jól itt hagytál bennünket!

Igen, igen! Bár szerencsés voltam, hogy a város polgármesterével aláírhattam egy titkos paktumot, hogy én elhagyhatom a várost és az országot, de sajnálom, hogy az volt ennek a feltétele, hogy a többi 30 ezer embernek a városban kell maradnia minden körülmények között. :D
Kérem szépen fel kell emelni a seggünket és tenni a saját sorsunk érdekében. A jó Isten sem fog csak az imák miatt segíteni, látnia kell, hogy teszel is az ügyedért. Érthetőbben: Nem nyerhetsz a lottón ha még szelvényt sem veszel. 




5. Haza jöttök? Mikor költöztök haza? Haza akartok költözni?

A kérdés, ami nem bosszant. A válasz pontosan az, hogy: Nem akarunk hazajönni. 
Utána viszont sokat gondolkodok, hogy milyen rossz, hogy ez a válasz. Hogy az országomban és a városomban olyan viszonyok uralkodnak, hogy nem akarok haza jönni-menni. Titkon várom, hogy egyszer még azt mondjam ezekre a kérdésekre, hogy: Nem tudom. Mert az azt jelentené, hogy volna lehetőségem a hazámban is és bizonytalan vagyok abban, hogy külföldön éljek.


6. Mit szól a család, hogy kint vagytok?

Ja, ők semmit! Azt hiszik hogy Győrben élek és fogorvos vagyok. :D
Mit szólnának? Elfogadták, beletörődtek és amióta meglátogattak, szerintem örülnek is, hogy így döntöttem, ill. döntöttünk. Vissza nem akartak tartani, de persze, hogy aggódtak az elején.


7. Mi a munkád? Takarítasz!? Hát jobb mint a semmi nem?

A legfantasztikusabb 3 mondat, amit mondani tudnak az emberek. :D 
Ilyenkor egy ázott veréb fejét felvéve halkan kinyögök egy: Ja! Hát ez van! mondat párost és egy gyors búcsúzás után az autóba ülve röhögök magamban, hogy ennek az embernek sincs fogalma arról, hogy miket beszél.
Nem értik meg, hogy nem azért takarítok, mert nincs más meló, hanem azért mert szeretem és "megéri". Hogy miért is szeretem, azt már itt a blogon is leírtam egy kis sorozat formájában.


Ez a pár kérdés, ami a legtöbbször előfordul, amikor az otthoni ismerősökkel beszélgetek. Van, akinek nagyon szívesen válaszolgatok a kérdéseire, van, akinek csak azt ajánlom, hogy látogassa meg a blogot és vannak, akiket legszívesebben elküldenék a pi.. piskótába. :)

8 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon jól összefoglaltad. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nalam a top: "en nem tudnam azt csinalni amit te!" Ha-ha-ha! Szoval, akkor konkretan inkabb ehenhalsz?

    VálaszTörlés
  3. Mintha lett volna mas lehetosegunk otthon. 100%-ban egyetertek. Kedvencem a "neked konnyu". Ja, es pont azert takaritottam 4 evig mas utan es neveltem a mas gyereket, hogy most felvegyem a korrekt nyugati fizetesem, amit az estin letett es hitel nelkul kifizetett tandijas 2 diploma es a kozben eltelt 7 ev also szintu irodai munka utani feljebblepes kovetkezmenyekent elvezhetek.

    VálaszTörlés
  4. Az én egyik kedvencem mikor érezteti veled, hogy nem ért egyet azzal, h kiköltöztél, de az ismerőse jönne ki, ugyan nem tudnál-e neki valami munkát.

    VálaszTörlés
  5. Ezeken kívül még szerepelni szokott a listában , hogy :
    1,"Azt hallottam drága a szállás meg a kaja" ... ( máshol ingyen laksz és ingyen kajálsz ? , menj oda... )
    2,"Azt mondják XY időtől már nem lehet kimenni mert nem akarnak több embert az országba"(ha dolgozni jössz szívesen látnak,ha ingyen élni akkor nem.Ez nem atomfizika ... )
    3,Amikor közli , hogy neki 1500-2000 fontos fizetésért érné meg kimenni csak ... nem mellesleg jelenleg egy TESCO - ban árufeltöltő szal nem is értem miért ez az összeghatár ...
    4,Drága az utazás nagyon ... mert ha egy megállót mész busszal is annyit von le mintha végig mennél ... ( no comment , úgysem érti benne a logikát )...
    5,Meglátogatnálak ha fizetnéd a kinn létem hogy körülnézzek milyen az élet , vagy bírnám e kinn Én is...(persze erre gyűjtök gyerek korom óta...)
    6,Mennyit tudsz spórolni havonta vagy mennyi pénzed marad meg ? ( engedd meg hogy beszámoljak róla mennyi a megtakarításom és , hogy mire fogom elkölteni mert nem tudnék aludni ha nem tudná mindenki akinek semmi köze hozzá ... )
    7,Nem akarsz itthon befektetni vagy valami üzletet nyitni , mert szívesen lennék a társad vagy dolgoznék Neked , esetleg vinném a boltot míg kinn vagy ( ez abszolút favoritom :DDDD )

    Sajnos van még jó pár ilyen és ehhez hasonló zseniális kérdés , a legrosszabb benne pedig az , hogy ha az embernek a harmadik után megáll a hörcsög a mókuskerékben és elküldi oda ahova akkor épp gondolja vagy lerázza, még Ő a külföldről hazatért gyökér aki de nagyra van magától és hogy fenn hordja az orrát ...

    VálaszTörlés
  6. Kihagytátok az egyik legfontosabb momentumot..... A kölcsönkérést!!!! Ilyenkor egyből betalál még az is,akivel esetleg évek óta nem beszéltetek! A család ( tisztelet a kivételnek) úgy lehúznának anyagilag,hogy csak annyi maradna,hogy vissza tudj menni külföldre nekik pénzt keresni,mert persze " egy család vagyunk " címszóval el is van rendezve! De érdeklődni nem tud,illetve nem is akar felőled,csak annyira érdekled,hogy mikor és mennyivel jössz haza! És ez nagyon szomorù.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhh tényleg. Ezt el is felejtettem. Egyszer megesett: mutassak már angol fontot. Mutattam egy tízest meg egy húszast. Erre: nem adnám neki? Sose volt ilyen pénze..
      :)

      Törlés