2014. június 30., hétfő

08. Ovi -Wan Kenobi

Az úgy volt... kezdhetném akár így is, mert nagyon magyarázkodás ízű volt az egész történet, ahogy egy óvodatakarításhoz jutottam.
 
Az öreg (skót) profilja főleg ház-lakás takarítás (ill. vasalás és mosodai szolgáltatás is) volt, de azért megpályázott olykor-olykor öregek otthonát, iskolát és óvodát, irodatakarítást, autószalont, stb. Volt is neki egy nagyon pöpec kis öregekotthona a repertoárban. Nyugodt hely volt, tiszta és jól fizető kis melóra gondoljatok. Ez volt az a hely, ahol elkezdtem a takarító karrierem M-mel. Meséltem is itt róla.
Említettem, hogy nem csak nekem, de M-nek is a szívéhez nőtt az otthon. Olyannyira, hogy M úgy döntött meg is pályázza a következő pályázati kiírásnál a takarítói állást, mivel nem mindegy, hogy az öreg pénzét kapod fizetésnek, amiből természetesen szépen szakít magának, vagy az egész buli a te zsebedbe vándorol. Elhihetitek nem kis pénzről volt szó. M meg is nyerte a kiírást, mert az öreg ajánlata alá tudott licitálni, de inkább azért nyert, mert megszavaztatták a lakókkal ki legyen az új szolgáltató és ők M-re szavaztak mindannyian. Ebben az esetben azt hiszem kb 80-100 öregről beszélünk.

Persze, hogy M-et akarták.

Imádták és nem csak a közösségi szobákat, mosdókat takarította ki, hanem ha az öregek kifizették az órabérét, akkor örömmel megcsinálta a kis egyszobás lakásokat is. Emellett kárpitot tisztított nekik vagy csak arrébb tologatta a bútorokat. M nyert az öreg pedig egy jó melót bukott, mert túl sokat akart profitálni a kis nyugdíjasokon. 
De nem állt itt ám meg a magyar ész. Ugyanis M nem akart az öreggel összeveszni, mivel továbbra is dolgozott neki a délutáni és esti órákban. Szóval nagy titkolódzás indult. Az öregotthonban lapított a menedzser, mert nem akarta szívatni M-et és egyébként sem hiányzott neki, az öreg vörösödő feje, ahogy épp vergődik az elvesztett meló miatt. Nem is küldött csak egy levelet neki, amiben kb. az állt: Nem nyert!
Úgy tűnt működhet a dolog, de persze csak úgy tűnt. M csinálta az otthont és esténként azt a bizonyos óvodát, amit az öreg "birtokolt". Haladt az idő és úgy állt, hogy nem lesz itt gond. De aztán M és G elmentek nyaralni. Rájuk fért a pihenés és ideje volt végre kikapcsolódniuk. Így M megszervezte a magyar baráti körből az öregotthon takarítását. Az öregnél pedig az óvodatakarítást az én gondjaimra bízták.

A szálak viszont bonyolódni kezdtek.

Mivel az öregotthon takarítását végző srácok korábban már dolgoztak az öregnek és amikor valami elmaradt számlával az öreg az otthon környékére keveredett naná, hogy kiszúrta őket és odavágtatott habzó szájjal, hogy számon kérje őket, hogy ők nyúlták e le a melót (nem mintha bármi köze lenne hozzá). A fiúk tudták, hogy kamuzni kell, mert M megszívhatja, így be is adtak neki valami hülyeséget és el is hitte a vén skót, de csak addig a pillanatig még egy faliújságon meg nem látta a győztes pályázatot és a pályázó nevét. (itt megjegyezném, hogy az érintettek miatt nem írnám le a pontos történetet, de a leírtak 98.9%-ban megegyeznek) Bedurrant az agya és még nekem is nekem esett, hogy ebben biztos részt vettem és hogy milyen szemét vagyok, hogy nem szóltam neki.
Igaza volt, mert tudtam róla, de nagyon örültem hogy az unokatestvéremék ilyen jó lehetőséghez jutottak, ezért nem szóltam egy szót se. Hülye lettem volna. Aztán addig kamuztam, hogy nem tudtam az egészről, míg végül elhitte az öreg. Annyira hiteles voltam, hogy a végén nekem adta a világ legszarabb ajándékát. Az ovi takarítást. Ezzel büntette M-met. Elvette tőle az esti melóját.

Örültem, de nem örültem. Örültem, mert kellett az extra pénz, de nagyon le voltam fagyva, mivel az ovi M és G munkája volt, így azt éreztem, hogy kiveszem a pénzt a zsebükből. Persze, amikor hazaérkeztek szegények csak annyit láttak, hogy az öreg tudja mi történt és megkaptam az ovitakarítást. Ti mire gondoltatok volna a helyükben?

Az egész dolog tisztázódott végül.

M nyomta tovább az otthon takarítást és végleg megszabadult az öregtől, nekem lett egy kis extra melóm és rájöttem, hogy a főnökömnek bármit be tudok mesélni. A két srác pedig  M helyettesítése után szerintem egy jót mulatott a kis extra pénzen.
Az oviról annyit tudni kell még, hogy egy idő után, amilyen áldás volt olyan nagy átok lett. Megutáltam. Messze volt és mindig nagyon mocskos. Nagyon rossz volt parkolni és sokszor volt dugó. Végül én is megszabadultam tőle. Az öreg odaadta a két új ördögnek. Szerintem legközelebb róluk és az M után érkező csapatról mesélek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése